Co to są dane banku pośredniczącego

17.02.2021
Category: Obsługi Klienta

Ostatnia aktualizacja: 2 sierpnia 2017 r

Od 10 września 2017 r. Wszystkie płatności priorytetowe / przelewy bankowe / przelewy klientów przesłane za pośrednictwem sieci HSBC, które zawierają informacje o banku pośredniczącym, muszą zawierać różne dane banku pośrednika i beneficjenta . Od 10 września HSBC net nie będzie akceptować płatności zawierających ten sam identyfikator banku pośrednika i beneficjenta. Co musisz zrobić Jeśli twoja płatność wymaga banku pośredniczącego, upewnij się, że twoje instrukcje dotyczące płatności obejmują oddzielny bank pośredniczący i bank beneficjenta od 10 września. Jeśli chcesz zaktualizować dane banku pośredniczącego dla płatności, skontaktuj się z beneficjentem i poproś o te informacje.





  • Szablony płatności z danymi banku pośredniczącego:

    aby uniknąć opóźnień lub odrzuceń, zalecamy przejrzenie i zaktualizowanie szablonów płatności przed 10 września, aby upewnić się, że identyfikator banku pośredniczącego nie jest taki sam, jak identyfikator banku beneficjenta dla pojedynczej płatności.

    Jeśli szablon zawiera ten sam identyfikator banku pośrednika i beneficjenta, możesz zaktualizować szablon przed dokonaniem następnej płatności lub zaktualizować pola za każdym razem, gdy używasz szablonu.

    Przypomnienie: kiedy aktualizujesz szablon z ograniczeniami, musisz poprosić innego użytkownika o zatwierdzenie zaktualizowanego szablonu w usłudze Podsumowanie płatności, zanim będzie można go użyć do płatności.

  • Płatności utworzone na ekranie w sieci HSBC :

    Od 10 września nie będzie można składać instrukcji płatniczych w sieci HSBC, które zawierają ten sam identyfikator banku pośrednika i beneficjenta. W sieci HSBC zostanie wyświetlony następujący komunikat o błędzie :

    „Bank pośredniczący i bank beneficjenta nie mogą być takie same

    Aby kontynuować płatność, będziesz musiał zaktualizować instrukcję płatności w innym banku pośredniczącym i ponownie przesłać płatność.

  • Płatności przesłane za pośrednictwem usługi przesyłania plików sieci HSBC :

    Pliki płatności autoryzacji na poziomie instrukcji, które zawierają ten sam identyfikator banku pośredniczącego i banku beneficjenta, będą odrzucane od 10 września. Aby uniknąć odrzucenia płatności, przejrzyj pliki płatności, aby upewnić się, że dane banku pośrednika i beneficjenta nie są takie same.
    Uwaga: ta zmiana nie ma wpływu na następujące płatności i po 10 września będą nadal przetwarzane normalnie:

    • Płatności oczekujące na autoryzację 10 września;
    • Płatności z terminem przyszłym zatwierdzone przed 10 września; i Stałe instrukcje zatwierdzone przed 10 września. Często zadawane pytania (FAQ)

        Co to jest bank pośredniczący?

        Bank pośredniczący jest również nazywany „bankiem korespondencyjnym. Jest to bank zewnętrzny, z którego korzysta bank beneficjenta w celu ułatwienia międzynarodowych przelewów i rozliczeń środków.
      Czy wszystkie płatności międzynarodowe wymagają banku pośredniczącego?

      Nie, bank odbiorcy płatności określa, czy do płatności potrzebny jest bank pośredniczący. Jeśli wymagany jest bank pośredniczący, odbiorca płatności musi podać te informacje w ramach dyspozycji płatniczej.

    • Jeśli moja płatność nie wymaga banku pośredniczącego, jak sformatować dyspozycję płatności?

      Jeśli do płatności nie jest wymagany bank pośredniczący, pozostaw pole Bank pośredniczący puste.

    • Dowiedz się więcej

      W przypadku pytań dotyczących aktualizacji szablony płatności, skontaktuj się z lokalnym HSBC netto Support Center.

      Adres pocztowy dla powiązanych zapytań to:

      Siedziba Grupy

      HSBC HSBC – Kanały elektroniczne

      Londyn UK ​​E14 5HQ

      Ta komunikacja jest dostarczana przez HSBC Bank plc w imieniu członka Grupy HSBC, który zawarł z Twoją organizacją umowę na świadczenie usług sieciowych HSBC . Otrzymałeś to powiadomienie e-mail, ponieważ jesteś zarejestrowanym Użytkownikiem HSBC net . W przypadku jakichkolwiek wątpliwości dotyczących ważności tej wiadomości, prosimy o kontakt z lokalną obsługą klienta sieci HSBC .

      Utrzymujemy ścisłe standardy i procedury bezpieczeństwa, aby zapobiec nieautoryzowanemu dostępowi do informacji o Tobie. HSBC nigdy nie skontaktuje się z Tobą przez e-mail ani w żaden inny sposób nie poprosi Cię o potwierdzenie danych osobowych, takich jak nazwa użytkownika, hasło czy numery kont. Jeśli otrzymasz taką prośbę, skontaktuj się z lokalnym działem obsługi klienta sieci HSBC . Linki w naszych e-mailach prowadzą tylko do stron informacyjnych.

      Jeśli chcesz zrezygnować z otrzymywania informacji o usługach z sieci HSBC , kliknij tutaj.

      Prawa autorskie. HSBC Bank plc 2017. Wszelkie prawa zastrzeżone.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy