Usunięcie bankructwa na podstawie rozdziału 13 z raportu kredytowego

Usunięcie bankructwa na podstawie rozdziału 13 z raportu kredytowego
16.10.2020
Category: Złożyć Wniosek

Każdego roku ponad 500 000 konsumentów składa wniosek o upadłość, aby pomóc złagodzić rosnący ciężar zadłużenia, którego nie stać już na spłatę. I chociaż ogłoszenie upadłości przynosi korzyści w postaci wymazania lub poważnego zmniejszenia tego, co jest winne wierzycielom, stwarza mniej niż optymistyczny obraz kredytowy, który może być trudny do przezwyciężenia. Osoby, które ogłaszają upadłość, mogą mieć trudności z uzyskaniem nowego kredytu, w tym pożyczki samochodowej, kart kredytowych lub kredytu hipotecznego na podstawie negatywnego wpisu w raporcie kredytowym. Istnieje jednak sposób na usunięcie bankructwa z pliku kredytowego po jego złożeniu. Oto, co musisz wiedzieć.

Najpierw omówienie rozdziału 13

Istnieją dwa powszechne rodzaje upadłości, które można ogłosić w przypadku indywidualnych konsumentów: Rozdział 7 i Rozdział 13. Pierwszy polega na przepadku niektórych aktywów w celu spłaty zaciągniętych długów, przy jednoczesnym odejściu od reszty. W rozdziale 13 dotyczącym upadłości tworzony jest plan spłaty w celu zaspokojenia niespłaconych długów, chociaż łączna spłacana kwota jest zwykle znacznie niższa niż pierwotne zadłużenie. Upadłość na podstawie rozdziału 13 jest często postrzegana w bardziej pozytywnym świetle niż rozdział 7 ze względu na własność, jaką jednostki przejmują w procesie, oraz wymóg spłaty w czasie. Jednak oba mają duży wpływ na kredyt.

Osoby, które ogłoszą upadłość na podstawie rozdziału 7 lub 13, zobaczą publiczny wpis w swoich raportach kredytowych ze wszystkich trzech biur kredytowych. Szczegółowe informacje o upadłości, w tym datę jej ogłoszenia oraz zadłużenie objęte zgłoszeniem, znajdują się w raporcie kredytowym dla nowych wierzycieli. Różnica między zapisami kredytowymi zawartymi w rozdziale 7 i 13 polega na tym, że te pierwsze pozostają w raporcie kredytowym przez dziesięć lat; ten ostatni pozostaje tylko przez siedem. Jednak dopóki bankructwo nie zostanie usunięte, może to mieć negatywny wpływ na Twoją zdolność kredytową. Istnieją kroki, które możesz podjąć, aby odbudować swój kredyt po bankructwie, ale możesz również rozważyć całkowite jego usunięcie.

Usunięcie rozdziału 13

Podobnie jak wszystkie negatywne wpisy w raporcie kredytowym, zawsze jest promyk nadziei, że proces sporu w każdym biurze informacji kredytowej może doprowadzić do usunięcia. Wpisy upadłości na podstawie rozdziału 13 nie różnią się, ale wymagają innego podejścia. Pierwszym krokiem do usunięcia bankructwa na podstawie rozdziału 13 z raportu kredytowego jest dokładne przejrzenie publicznego wpisu pod kątem dokładności. Jeśli istnieją jakiekolwiek rozbieżności dotyczące daty, długów i danych osobowych, spór jest uzasadniony. Wystarczy postępować zgodnie z instrukcjami, aby zakwestionować wpis upadłości, tak jak w przypadku każdego innego błędu. Pamiętaj tylko, że musisz przejść przez proces sporu ze wszystkimi trzema biurami kredytowymi, a nie tylko z jednym.

Po otrzymaniu sporu przez biura kredytowe każda agencja zweryfikuje dane dotyczące upadłości i poinformuje, że wpis był prawidłowy, albo nie zweryfikuje wpisu i nie usunie go z raportu kredytowego. Po zweryfikowaniu bankructwa nadal masz możliwość usunięcia rozdziału 13 ze swojego zgłoszenia. Będziesz musiał wysłać pismo z wnioskiem proceduralnym (próbkę znajdziesz tutaj) do każdej z biur kredytowych z zapytaniem, w jaki sposób zweryfikowały upadłość. W wielu przypadkach biura stwierdzą, że zrobiły to za pośrednictwem sądów, ale często nie jest to pełny obraz. Jeśli otrzymujesz taką odpowiedź, masz więcej do zrobienia.

Będziesz musiał skontaktować się z konkretnym sądem, w którym ogłoszono upadłość i zapytać, czy biura kredytowe zweryfikowały wpis. Większość sądów nie weryfikuje wniosków o upadłość dla biur kredytowych, więc jeśli taką otrzymujesz odpowiedź, poproś o nią na piśmie. Po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, że ​​upadłość rzeczywiście nie została zweryfikowana, wyślij je wraz z pismem w sprawie sporu do każdego biura informacji kredytowej i zażądaj usunięcia wpisu. Jest to długi i żmudny proces, ale może skutkować czystym kontem, jeśli chodzi o raport kredytowy.

Podsumowanie

Ogłoszenie bankructwa może być korzystnym posunięciem, jeśli wpadłeś w długi i nie masz żadnych środków na spłatę tego wszystkiego. Jednak konsekwencje takiego działania mogą być katastrofalne dla ogólnego profilu kredytowego. Dobra wiadomość jest taka, że ​​podobnie jak w przypadku innych negatywnych informacji kredytowych, masz prawo do zakwestionowania wpisów o upadłości, jeśli szczegóły są niedokładne. Jeśli biura informacji kredytowej nie podejmą kroków w celu odpowiedniej weryfikacji Twojego wniosku o ogłoszenie upadłości, możesz mieć szczęście, że zostanie usunięty wpis, jeśli będziesz sumienny i cierpliwy podczas całego procesu.

Powiązana zawartość:

  • Czy konsolidacja zadłużenia pomaga, czy szkodzi twojej zdolności kredytowej?
  • Metoda „Snowball” świetnie sprawdza się przy spłacie długu
  • 11 interesujących sposobów, w jakie ludzie szybko pozbywają się długów
  • 4 razy prawdopodobnie będziesz musiał złożyć wniosek o ogłoszenie upadłości – 3 razy, gdy tego nie zrobisz

Opublikowany 9 maja 2018 przez Melissa w Zarządzanie długiem

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy