25.06.2019
Bez laptopów do samolotu, AMERYCE chcą rozszerzyć zakaz dzięki Europejczyków  Ze świata

  • Sekretarz energii USA chwali Polskę. "Podjęła porządną decyzję"
  • CIA uruchomiła profil na popularnym portalu społecznościowym. Dwa powody
  • Chcą przedłożyć opłaty za wjazd na "najbardziej krętą uliczkę świata"
  • Koniec gorszych produktów na rzecz Polaków? "Podejrzewam, że mało się zmieni"
  • Lot obstaje około 11, 5 pory. Uruchomiono rekordową trasę krajową na świecie

Z laptopem do Stanów Zjednoczonych nie polecisz - już wkrótce taki zakaz być może obowiązywać Europejczyków, w tymże Polaków podróżujących przez Ocean atlantycki. Amerykanie zastanawiają się bowiem morzem rozszerzeniem swojego prawa, które wprowadzili w marcu tegoż roku. Poniżej w kilkunastu punktach przypominamy najważniejsze osadzenia zakazu.

1. Które kraje

Pod koniec marca tego roku administracja Donalda Trumpa wprowadziła zakaz wnoszenia na pokłady samolotów ustrojstw większych niż smartfon.

Zakaz uderza w 8 krajów zamieszkanych głównie poprzez muzułmanów: Jordanię, Egipt, Turcję, Arabię Saudyjską, Kuwejt, Nieżyt nosa, Zjednoczone Emiraty Arabskie jak i również Maroko. Restrykcje obejmują ponieważ loty do USA wraz z 10 portów lotniczych w Bliskim Wschodzie, Afryce Północnej i Turcji.

Już wcześniej CNN wyliczyło, hdy zakaz dotyczy ponad pięćdziesięciu lotów dziennie organizowanych za pośrednictwem takich przewoźników jak Egyptair, Emirates Airline, Etihad Airways, Kuwait Airways, Qatar Airways, Royal Air Maroc, Royal Jordanian Airlines, Saudi Arabian Airlines i Turkish Airlines.

Kraje objęte zakazem wnoszenia elektroniki dzięki pokłady maszyn latającyh

2. Przyczyny

Odszkodowanie się nie należy. "Ptaszek powoduje defekt, jakby uderzyły 3 tony"

Obowiązujący od marca zakaz władze Stanów Zjednoczonych uzasadniają obawami, że w ustrojstwach elektronicznych zabieranych przez pasażerów na pokład mogą stanowić ukryte bomby.

Amerykański rozmowa miał ustalić, że Al-Kaida udoskonala techniki pozwalające na ukrywanie zminiaturyzowanych materiałów wybuchowych w bateriach znajdujących się wewnątrz różnych elektronicznych ustrojstw.

Dlatego, zgodnie spośród nowymi zasadami laptopy, tablety, konsole do gier, czytniki książek, przenośne odtwarzacze DVD, aparaty fotograficzne, muszą zostać umieszczone w bagażu rejestrowanym.

3. 10 lotnisk

Zakazem wnoszenia urządzeń komputerowych objętych jest aktualnie dziesięć lotnisk:

CAI Cairo International Kair, Egipt

DXB Dubai International Dubaj, ZEA

AUH Abu Dhabi International Ahbu Dhabi, ZEA

IST Ataturk International Stambuł, Turcja

DOH Hamad International, Doha, Katar

AMM Qeen Alia International, Amman, Jordania

KWI Kuwait International, Kuwejt

CAS Mohammed V International, Casablanca, Maroko

JED King Abdulaziz International, Jeddach, Arabia Saudyjska

RUH King Khalid International, Rijad, Arabia Saudyjska

4. Rozszerzenie zakazu

To jednak odrzucić koniec. Agencja Reuters poinformowała, że administracja Donalda Trumpa rozszerzy wspomniany zakaz na temat niektóre europejskie kraje.

Agencja pisze, że amerykańskie restrykcje mogłyby dotknąć największe europejskie linie lotnicze, np. Lufthansa, British Airways, Air France-KLM. Nie wiadomo aczkolwiek kiedy miałby zostać wylansowany.

5. Interwencja Starego kontynentu Europejskiej

Wozisz dużą kasę w podróży? Sprawdź, podczas gdy musisz ją zgłosić

Pomysł Amerykanów spotkał się wraz z szybką reakcją unijnych władz. Unia zażądała pilnych konwersacyj ze Stanami Zjednoczonymi w temat ewentualnego rozszerzenia na niektóre państwa europejskie zagranicznego zakazu wnoszenia laptopów na pokład samolotów lecących aż do USA.

Agencja Reuters powołała się na pismo, wystosowane przez unijnych komisarzy Violetę Bulc (transport) i Dimitrisa Awramopulosa (migracja, sprawy wew. i obywatelstwo) do amerykańskich ministrów bezpieczeństwa narodowego jak i również transportu - Johna Kelly'ego i Elaine Chao.

Unijni komisarze podkreślają w piśmie do amerykańskich ministrów, że jest ważne, aby podzielić się informacjami odnoszącymi się do ewentualnych zagrożeń w wypadku lotów z portów lotniczych w UE.

"W naszym wspólnym interesie znajduje się ścisła współpraca, mająca w celu zajęcie się (... ) zagrożeniami w lotnictwie, przed ewentualnym wprowadzeniem nowych środków bezpieczeństwa wobec przewoźników obsługujących trasy z UE do USA" - wskazali komisarze.